15 Haziran 2015 Pazartesi

IMDb Kültürü ve Film Bilgisi

IMDb'den bahsedeceğim bu yazımda. Bu yazıda, IMDb'nin kültürünün içine edenler ve filmlere, dizilere ve bilumum şeylerin ölçme ve değerlendirmesini bozanlara laflar hazırladım.

Bu insanları grupta inceleyeceğiz. Bu kişiler sadece IMDb'de bulunmaz, bazı sözlüklerde de bulunur (ek$i, uludağ vs.) Yani bu grupta ekşici ve uludağcılar var. İnciciler de olur da adamların öyle eleştirmenlik yaptığını görmedim. 

1) Filmi izleyip,300 sayfa oradan buradan yorum yazanlar.

Bu kişiler çok bulunur. Mesela, Geleceğe Dönüş'te Marty McFly'ın kahve ücretini ödeyip kahve içmemesi onların gücüne gider. Bir yorumda (mesela) şöyle belirtirler:
Marti kahve ücretini ödüyor, adam kahveyi veriyor, ama Marty kahveden bir yudum almıyor. Bu nasıl senaryo, bu nasıl kurgu? Ey, Rabırt Zemeckis nasıl senaryo bu?
İsteyen o şekil yudumlar, isteyen bu şekil yudumlar.
Marty geleceğe geri döndüğünde, geçmişte gördüğü annesi, babası onu tanımıyor, bu nasıl iş, bu nasıl kurgu, hükümet istifa! Zemeckis'e soruyorum, kurgu akışı dersinden mi kaçtın, okulu mu ektin? 
E arkadaşım, hafıza diye bir şey var, o disk temizliyor. Tabi yoksa ekinler sararırdı. (ne alaka lan)

 2) Filmi izlemeyip fragmanı izleyen, 335 sayfa gereksiz yorum yazanlar.

Bu kişiler daha çok bulunur. Adamlar, leb deyince Çorum'un rakımını şıppadanak bulurlarken, burada ise üstün yetenek ve dehalarını göstermekten kaçınmazlar. Adam der, fragmanında böyle gördüm, kesin şöyle olur yazar.


Fragmanda esas oğlan kıza yazıyor, bunlar filmin sonunda işi pişirir. 40 yıllık film eleştirmeniyim, böyle filmleri çok gördüm.

Evet..hop...van minüt! Van,van minüt! Hocam beş saniyede İstanbul Büyükşehir Belediyesi Spor Kulübü yaptun dur azcık. Nasıl biliyorsun o kadar hızlı, tamam 40 yıllık film eleştirmenisin, böylelerini çok gördün de bu belki farklı. Tamam, esas oğlanın kıza yazdığı 632532152420 tane film var ama bu farklı olabilir.
 3)Filmden uzaktan yakından alakası olmayıp, söylentileri yazanlar.

Bunlar da vardır. Bir keresinde gördüm, adam havaalaanında çok über kült bir dizinin senaristini bulmuş (havalara bah bah) , alttaki 1.50'den oran açıyor.


Kim Tülay'la Cücü evleniyor diye bir şey söyler ki? (Cücü neyce, Fransızca camdan yapılma uzun görüşlü webcam tabağı mı)
Alttaki de:


 Tülay'la Cücü evlenir oranı 1.50.
Hmm... bu dalgasına olabilir fakat hım ham hom düşüneyim. 

4)10 oyuna abananlar

En nefret ettiğim türdür. Adam der ki: "Bu oyuncu oynuyor, haydi onun filmine 10 verelim." Adam izlemiş fakat verme sebebi farklı. Sırf destek olmak için. Ben anlamıyorum arkadaş. Boynumda fular da yok ama neyse.


5)Sırf sevdiği oyuncu uğruna filmi göklere çıkartanlar

Mesela X Y diye bir adam, 82'nin Dramı diye bir filmde oynuyor. 82'nin Dramı çok ama çok kötü. Bazı yalakalar, X Y olduğu için sırf: "Off, über film valla süper ötesi, dramatik kurgusal efektler muhteşem, izlerken ağzım Bolu Tüneli oldu. 

Bunlara söyleyeceğim tek söz şu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder